Midsommar!!!

Hejhej på er!
Idag är det midsommar är det inte härligt? Jag börjar min dag med att äta frukost och sedan var det bara att fixa sig, så nu sitter jag här och bloggar =). Egentligen ska jag städa mitt rum nu för det ligger kläder öveeeeerallt. Nästan i alla fall! Jag läste precis en rolig historia om Norrmän! Här kommer den:

En norrman köpte sig en ny bil. Efter ett par dagar kom han tillbaka.
- Nu vill jag ha en ny bil, för växellådan har pajat.
- Javisst, sa bilförsäljaren.
Efter ett par dagar kom norrmannen tillbaka igen.
- Nu vill jag ha en ny bil där växellådan håller, för nu är den pajj igen.
- Men hur kör ni egentligen?
- Jo, först lägger jag i ettan och kör upp till 30 km/tim. Sedan lägger jag i tvåan och kör upp till 50km/tim. Sedan lägger jag i trean och kör upp till 70km/tim. Sedan lägger jag i fyran och kör upp till 100km/tim. Till sist lägger jag i racerväxeln, den som är märkt med ett R.


Fattade ni? Ialla fal gjorde jag det och skrattade... =)
Mamma kom precis in med jordgubbar och smultron som vi själva har odlat, det var mumsigt!  <3
Näe, nu måste jag städa så ska jag gå till mina kusiner sen och efter en stund där blir det nog baldershage om det är fint väder =)

Nu sitter jag hemma hos mina kusiner och bloggar medans hon sitter och kollar på fotboll (du vet... sporttönt  ;)  ). Ialla fall så satt jag och gjorde en bild av några av hennes bilder. Den kommer här!!


Snygg va? Tyvärr så va det den ända bilden som var bra på mig!! Sedan hade hon en på Nasse som jag tyckte var söt! Den andra hade hon tagit med sin kamera, och jag har ingen aning om var!!
Jag kom hem från Baldershage innan. Precis när vi skulle gå så började det spöregna! Kanske inte det bästa midsommarvädret men som ni vet så efter regn kommer solen och sån tur vi hade så kom solen till just oss! När vi kom dit skulle dom börja att hissa midsommarstången och vips så var den uppe!
 
Sen blev det daimtårta och festis! Gottgott! Ja, sedan var det fina vädret inte så fint nå längre för då började det bli kallt och duggregna!!  =(     Sen gick vi hem och just nu står det   2-0 till Italien! BUU! sverige suger på fotboll!
Bilder neråt!

Kram!!



                 1                           2                           3                                4

                  Vår förrätt!
1.  Ägg, kalvsylta och lax.
2.  Olika sillsorter.   Yuäk!
                 Vår varmrätt!
3.  Korv och köttbullar
4. Det var min tallrik, köttbullar nypotatis och rödbetssallad, och ett glas coca cola så klart

Efter förrätten så gick jag och kusinerna  ut och spelade utebandy :) Det var kul tills det började regna och åska och sen kom blixten så vi gick in och åt varmrätten och efter maten blev det smågrodorna-dansen för att vi skulle få spela Wii sports. Videon kommer senare. Men fotot kommer här!


Vi spelade golf, tennis och baseball.
Kulkul!

Efter ett tag så blev det efterrätt!
Jordgubbar, socker och mjölk!  Mumsmums!!
När jag ätit klart så blev det film med andra kusinen. Titanic!
Den är grymt bra även om jag bara fick se lite mer än halva, ( jag har sett den innan ) för att vi skulle gå hem. Vi bor bara 200 meter ifrån varanndra.

Min klocka, den stog på 2:02. Jag var supertrött och somnade direkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0